تعميرات لوازم خانگي شيرزاد تعميرات لوازم خانگي شيرزاد .

تعميرات لوازم خانگي شيرزاد

راهنماي كامل خطا‌هاي ماشين ظرفشويي ال جي

ماشين ظرفشويي در دسته لوازم خانگي بزرگ يا سفيد قرار مي‌گيرد. مي‌توان گفت كه اين دستگاه‌ها نسبتاً گران هستند، بنابراين تعمير و نگهداري صحيح آن‌ها بسيار مهم است. در اين مقاله مي‌خواهيم به چند كد خطاي ماشين ظرفشويي ال جي اشاره كنيم و راه حل‌هاي ساده‌اي براي رفع آن‌ها به شما ارائه دهيم.

 

معرفي كد‌هاي خطاي ماشين ظرفشويي ال جي

ماشين ظرفشويي مانند ساير لوازم خانگي گاهي اوقات دچار مشكلات و خرابي‌هايي مي‌شود كه مي‌تواند دلايل مختلفي داشته باشد. اكثر افراد وقتي با ماشين ظرفشويي خود به درستي كار نمي‌كند يا اصلاً كار نمي‌كند، ماشين ظرفشويي را براي تعمير مي‌فرستند. البته هرگز نمي‌توان گفت كه اين اقدام عمل خوبي نيست. اگر فردي مهارت و دانش كافي براي تعمير دستگاه را نداشته باشد بهتر است و از متخصص كمك بگيرد.

اما نكته خوبي كه بايد بدانيد اين است كه برخي از ايرادات و مشكلاتي كه در عملكرد ماشين ظرفشويي ايجاد مي‌شود به راحتي قابل حل است و مي‌توانيد با استفاده از راه حل‌هاي ساده آن‌ها را برطرف كنيد. البته نكته‌اي كه خوب است به آن توجه نكنيد اين است كه اين نكات و كد‌ها مربوط به ماشين ظرفشويي برند ال جي است و ممكن است براي مدل‌ها و برند‌هاي ديگر جوابگو نباشد.

 

كد خطاي اول: خطاي IE در ماشين ظرفشويي ال جي

وقتي متوجه شديد كه تمام آب نمي‌تواند وارد ماشين ظرفشويي شما شود، مي‌توانيد متوجه شويد كه ماشين ظرفشويي شما با اين كد خطا درگير است. اين مشكل مي‌تواند به دلايل مختلفي ايجاد شود و راه حل‌هاي ساده‌اي براي حل آن وجود دارد.

بديهي است در صورتي كه پس از انجام اين راهكار‌هاي ساده، مشكل وارد نشدن آب به دستگاه همچنان پابرجا بود، لازم است از يك متخصص براي عيب‌يابي دستگاه و سپس رفع آن كمك بگيريد. آهسته. تدريجي

يكي از راه حل‌هاي اين مشكل بررسي ورودي آب به دستگاه است. در برخي موارد مشكلات ساده‌اي مانند پيچ ​​خوردن شيلنگ آب ورودي مانع از ورود آب به دستگاه شده است. بنابراين، آب موجود در محل را بررسي كنيد، چوبي بودن آب را بررسي كنيد و سعي كنيد هر چيزي كه ممكن است مانع از ورود آب به داخل دستگاه شود را شناسايي و حذف كنيد.

پيشنهاد ميكنم براي رفع خطاي IE مقاله زير را مطالعه كنيد:

https://lg-dishwasher.ir/%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%b1-ie-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86-%d8%b8%d8%b1%d9%81%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a7%d9%84-%d8%ac%db%8c/

 

كد خطاي دوم: خطاي AE يا خطاي EI

دقت كنيد، سنسور‌هاي خاصي در كف ماشين ظرفشويي ال جي تعبيه شده است كه در صورت تشخيص نشتي آب به شما اطلاع مي‌دهند. اين كد خطا مربوط به اين است. در واقع اين كد خطا براي زماني است كه اين سنسور‌ها نشتي را تشخيص دهند. پس بديهي است كه وقتي ماشين ظرفشويي شما نشتي دارد با اين كد خطا سر و كار داريد و بايد به راهكار‌هاي مربوط به اين كد خطا مراجعه كنيد. در اين قسمت چند راه حل ساده براي حل اين مشكل ارائه مي‌دهيم.

اتصالات شلنگ را بررسي كنيد. اگر اين اتصالات شل يا از جاي خود خارج شوند، ممكن است باعث نشت آب شود و اين كد خطا را فعال كند.

چيدمان ظروف داخل ماشين ظرفشويي خود را تنظيم كنيد. گاهي اوقات چيدمان نادرست ظروف داخل ماشين ظرفشويي باعث فعال شدن اين كد خطا و نشت آب مي‌شود. با توجه به دفترچه راهنما و روش‌هاي ديگر اطلاعاتي در مورد نحوه قرار دادن ظروف در ماشين ظرفشويي به دست‌آوريد تا از بروز چنين اتفاقاتي جلوگيري شود.

قطعات داخلي ماشين ظرفشويي نيز ممكن است مشكل داشته باشد. البته اين مورد نسبت به موارد قبلي حساسيت نسبي بيشتري دارد و براي حل آن خوب است از يك متخصص مجرب و ماهر كمك بگيريد. زيرا اگر خودتان بخواهيد اين مشكل را حل كنيد ممكن است به طور اتفاقي به قطعات دستگاه آسيب وارد كنيد و هزينه‌هاي بيشتري براي تعمير آن متحمل شويد.

تخليه ماشين ظرفشويي را بررسي كنيد. در برخي موارد پيش آمده است كه آب خروجي ماشين ظرفشويي مسدود مي‌شود و اين باعث مي‌شود كه آب نتواند به خوبي از ماشين خارج شود و در نهايت نشتي آب رخ دهد.

ظروف پر از آب را در ماشين ظرفشويي قرار ندهيد. اگر ظرفي كه مي‌خواهيد بشوييد آب داخل آن است، بهتر است ابتدا آب آن را خالي كرده و سپس در ماشين ظرفشويي قرار دهيد. زيرا اين آب با ريختن آن در كف ماشين ظرفشويي مي‌تواند اين كد خطا را فعال كند.

شايد كف آشپزخانه را شسته باشيد! اگر كف آشپزخانه را شسته باشيد و آب روي زمين پخش شده باشد و به زير ماشين ظرفشويي برود، دستگاه اين كد خطا را فعال مي‌كند. كمي صبر كنيد شايد با خشك شدن كف اين كد غيرفعال شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۷:۵۷ توسط:شيرزاد موضوع: نظرات (0)