تعمیرات لوازم خانگی شیرزاد تعمیرات لوازم خانگی شیرزاد .

تعمیرات لوازم خانگی شیرزاد

ارور IE در ماشین ظرفشویی ال جی

هنگام بروز خطای IE چه چیز‌هایی را باید بررسی کنید؟

هنگامی که یک خطای IE را در صفحه نمایش دستگاه خود مشاهده می‌کنید، چند چیز وجود دارد که باید بررسی کنید. اول از همه، اگر به تازگی ماشین ظرفشویی ال جی خود را خریداری کرده‌اید، باید از باز بودن کامل شیر اطمینان حاصل کنید. همچنین باید مطمئن شوید که شیر آب بسته نیست و باید کاملاً باز باشد. همچنین فشار آب در شیر آب خانگی نباید کم باشد. همچنین ممکن است دلایلی مانند گرفتگی و گرفتگی فیلتر‌های ورودی آب، خم شدن شیلنگ‌های آب و غیره وجود داشته باشد.

علت خطای اینترنت اکسپلورر در ماشین ظرفشویی ال جی به عنوان سرفصل

  • فشار آب ورودی کم است
  • فیلتر کثیف است
  • خم شدن شیلنگ ورودی
  • خرابی سنسور سطح
  • خرابی دریچه ورودی

فشار آب ورودی کم است

گاهی ممکن است به دلیل فشار کم آب، مخزن دستگاه به درستی پر نشود. مواردی وجود دارد که باعث کاهش سرعت جریان آب می‌شود. پس باید همه این موارد را بررسی کنید. فشار کم آب می‌تواند ناشی از عواملی مانند قطع شدن آب خانه، انسداد و یخ زدگی خطوط لوله و یا بسته بودن یا نیمه باز بودن دریچه ورودی آب باشد. بنابراین تمام این موارد باید بررسی شود تا علت اصلی کم شدن فشار آب پیدا شود. پس از بررسی دستگاه و یافتن و رفع مشکل، باید دستگاه را به مدت 15 تا 20 دقیقه از برق جدا کنید. سپس دستگاه را دوباره وصل کنید تا خطا از روی صفحه پاک شود.

 

فیلتر کثیف است

توری فیلتر قرار گرفته در خروجی شیلنگ ممکن است به دلیل رسوبات آب یا زباله مسدود شده و در نتیجه آب وارد دستگاه نشود. در این صورت باید فیلتر را به مدت 1 تا 2 ساعت در محلول اسید سیتریک قرار دهید و سپس آن را به خوبی بشویید و تمیز کنید. اگر فیلتر بسیار کثیف است و نمی‌توان آن را تمیز کرد، بهتر است آن را تعویض کنید.

 

خم شدن شیلنگ ورودی

یکی دیگر از دلایل این خطا می‌تواند به دلیل مشکلات مربوط به شلنگ ورودی باشد. اگر شیلنگ ورودی مسدود، پیچ خورده، خمیده یا آسیب دیده باشد، ممکن است این خطا رخ دهد. همچنین باید اتصالات لوله تخلیه را بررسی کنید. اگر لوله زهکشی به اشتباه به لوله زهکشی متصل شده باشد، ممکن است باعث این خطا شود.

 

خرابی سنسور سطح

گاهی اوقات ممکن است این خطا ناشی از نقص سنسور سطح باشد. این سنسور میزان آب موجود در ماشین ظرفشویی را شناسایی و کنترل می‌کند. اگر شنیدید که آب در حال تخلیه است و دستگاه همچنان این ارور را نشان می‌دهد، نشان‌دهنده معیوب بودن این سنسور است. در این صورت ممکن است نیاز به تعویض این سنسور داشته باشید.

 

خرابی دریچه ورودی

یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که هنگام نمایش این ارور باید بررسی شود، بررسی شیر آب است. اگر شیر برقی سیگنال مربوطه را دریافت نکند، واکنش نشان نمی‌دهد یا خیلی دیر واکنش نشان می‌دهد. در نتیجه مخزن از آب پر نمی‌شود و این خطا نمایش داده می‌شود. بنابراین سیم کشی نیز باید بررسی شود و در صورت معیوب بودن شیر ورودی باید تعویض شود. در صورت نداشتن تخصص توصیه می‌شود با تعمیرکار حرفه‌ای و مراکز معتبر تعمیر ماشین ظرفشویی مانند دیبا مرکز پشتیبانی ایرانیان که مرکز تعمیرات ال جی است تماس بگیرید.

 

نحوه رفع خطای IE در ماشین ظرفشویی ال جی

حال سؤال اساسی و مهم این است که چگونه می‌توان ارور IE را از صفحه ماشین ظرفشویی ال جی پاک کرد! ؟ اولین قدم این است که باید شیر آب سرد و گرم را کاملاً ببندید. سپس باید یک سطل آب یا یک گلدان بزرگ در کنار خود داشته باشید تا آب باقیمانده در شیلنگ دستگاه تخلیه شود. سپس باید فیلتر‌های ورودی که روی دریچه‌های ورودی ماشین ظرفشویی قرار گرفته‌اند را بررسی کنید، یعنی ببینید هیچ رسوبی از مواد معدنی یا زباله یا اشیاء لباس آن‌ها را مسدود نکرده است. اگر انسداد وجود دارد، باید انسداد را برطرف کنید.

 

نکات مهم

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید تا چنین مشکلی برای دستگاه شما پیش نیاید هنگام نصب دستگاه است. به عبارت دیگر نصب دستگاه باید به درستی و به درستی انجام شود. نصب نادرست دستگاه می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. یکی از این مشکلات می‌تواند ایجاد چنین خطا‌هایی باشد. بنابراین شخصی که دستگاه شما را نصب می‌کند باید متخصص باشد و دستگاه شما را به درستی نصب کند. اگر با دستگاه آشنایی کامل ندارید یا تخصص کافی در زمینه تعمیر دستگاه ندارید، بهتر است تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی خود را به تکنسین‌های مجرب بسپارید و به هیچ وجه اقدام به تعمیر دستگاه نکنید، زیرا ممکن است باعث آسیب جدی به دستگاه شود.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۱:۲۱ توسط:شیرزاد موضوع: نظرات (0)