تعمیرات لوازم خانگی شیرزاد تعمیرات لوازم خانگی شیرزاد .

تعمیرات لوازم خانگی شیرزاد

خطای IE در ماشین ظرفشویی چیست؟

راه‌های رفع ارور IE در ماشین ظرفشویی ال جی برای هر مشکل به شرح زیر است.

تعویض مهر و موم درب

ممکن است درب ماشین ظرفشویی شما نشتی داشته باشد و به همین دلیل خطای IE نمایش داده می‌شود. برای اطمینان از این مشکل، درب و درز‌های آن را از نظر نشت و نشتی آب به طور کامل بررسی کنید. اگر واشر لاستیکی فرسوده یا پاره شده است، زمان تعویض آن فرا رسیده است. یک واشر جدید بگیرید و آن را با واشر قدیمی جایگزین کنید.

 

نصب صحیح شیلنگ تخلیه

گاهی اوقات، زمانی که خروجی شیلنگ تخلیه از پایه پایین‌تر است، ممکن است ماشین ظرفشویی زودتر تخلیه شود و خطای IE روی صفحه دستگاه ظاهر شود.

برای جلوگیری از تخلیه زودرس، ارتفاع خروجی شلنگ تخلیه باید 25 سانتی‌متر کمتر از ماشین ظرفشویی باشد.

همچنین اگر شیلنگ تخلیه ماشین پیچ خورده و آسیب ببیند باعث نشتی آب و خطای IE می‌شود. شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی خود را برای هر گونه آسیب و پارگی بررسی کنید. اگر شیلنگ معیوب است، باید آن را تعویض کنید.

علاوه بر این، گاهی اوقات شلنگ می‌پیچد یا زیر ماشین گیر می‌کند. این مشکل کل سیستم را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ممکن است یکی از دلایل این خطا باشد.

 

قرار دادن صحیح ظروف در ماشین

برای رفع ارور IE در ماشین ظرفشویی ال جی باید به نحوه چیدمان ظروف در دستگاه نیز توجه کنید. گاهی اوقات، اگر قابلمه‌ها، تابه‌ها و ظروف بزرگ به اشتباه بارگیری شوند، آب درون آن‌ها باقی می‌ماند. در نتیجه ماشین ظرفشویی دچار خطا می‌شود و فکر می‌کند نشتی رخ داده است.

 

برای جلوگیری از این مشکل، مطمئن شوید که همه ظروف، از جمله قابلمه‌ها و تابه‌های بزرگ، در قفسه‌ها قرار داده شده‌اند. همچنین آن‌ها را به گونه‌ای بچینید که آب اضافی را در خود نگه ندارند.

تأمین آب مورد نیاز برای شستشوی ظروف

یکی از دلایل اصلی خطای IE این است که مخازن آب ماشین ظرفشویی پر نشده است. بسیاری از اوقات، فشار آب کم است و فشار آب کافی در سیستم وجود ندارد. در نتیجه، مرور کند است یا یک خطای IE رخ می‌دهد.

 

 باید لوله‌های آب را از نظر گرفتگی و سایر مشکلات بررسی کنید و جریان آب به دستگاه را تقویت کنید.

 

گاهی اوقات بسته بودن یا نیمه باز بودن شیر ورودی آب دلیل فشار کم آب است. برای بررسی این موضوع از باز بودن شیر ظرفشویی اطمینان حاصل کنید و با اندازه‌گیری و آزمایش از کافی بودن فشار آب مطمئن شوید. فشار آب باید 20 psi یا بیشتر باشد.

 

در صورت مناسب بودن فشار آب، فیلتر و صفحه‌های داخل شیر‌های اتصال شلنگ ورودی آب را تمیز کنید و در صورت وجود مشکل، شیر ورودی آب را تعویض کنید.

تمیز کردن فیلتر شیلنگ ورودی آب

اغلب اوقات، تنها یک مشکل ساده مانند گرفتگی فیلتر ورودی آب باعث خطای IE می‌شود. برای رفع خطای IE در ماشین ظرفشویی ال جی، ابتدا دستگاه را از برق بکشید و شیر آب را ببندید. شیلنگ ورودی آب را باز کنید و فیلتر پلاستیکی روی آن را با انبردست یا قیچی بردارید. فیلتر را با یک برس نرم زیر آب داغ به خوبی تمیز کنید. پس از تمیز کردن فیلتر، آن را دوباره به درستی نصب کنید و شلنگ ورودی آب را به ترتیب معکوس سفت کنید. توجه داشته باشید که از هیچ ابزاری برای سفت کردن شلنگ استفاده نکنید و این کار را فقط با دستان خود انجام دهید.

 

تعویض سوئیچ فشار

گاهی اوقات با وجود اینکه ماشین ظرفشویی کار می‌کند، گزارش می‌دهد که آب وجود ندارد و خطای IE روی صفحه نمایش داده می‌شود. اگر صدای جاری شدن آب در ماشین ظرفشویی خود را می‌شنوید، اما دستگاه همچنان عکس آن را نشان می‌دهد، سنسور‌های ماشین ظرفشویی خراب شده و سوئیچ فشار تشخیص داده نمی‌شود، می‌تواند پشت این مشکل باشد.

 

برای رفع این مشکل سنسور یا سوئیچ فشار معیوب باید تعویض شود. برای تعویض این قطعه با کمک افراد حرفه‌ای مانند متخصصین ماشین ظرفشویی ال جی تعمیر دارید. تکنسین‌های ما بدون اتلاف وقت با تماس یا پر کردن فرم در محل حاضر خواهند شد.

 

تعویض شیر ورودی آب

نکته بعدی که برای رفع ارور IE در ماشین ظرفشویی ال جی باید در نظر بگیرید خرابی دریچه ورودی آب است. هنگامی که شیر ورودی باز نمی‌شود یا خیلی دیر به سیگنال‌ها واکنش نشان می‌دهد، هر بار که می‌خواهید سینک را پر کنید با خطای IE مواجه می‌شوید.

ابتدا پوشش را بررسی کنید. ممکن است کثیف و چسبناک باشد.

شیر‌های برقی را بررسی کنید و در صورت لزوم طبق مقاله زیر آن‌ها را تعویض کنید.

اطمینان حاصل کنید که سیم کشی نیازی به تعمیر ندارد.

مقاومت الکتریکی را اندازه‌گیری کنید. نرم آن بین 950 Ω تا 1300 Ω است.

تعمیر ریز مدار

گاهی اوقات به دلیل خرابی ریز مدار، مخزن ماشین ظرفشویی پر نمی‌شود. در 90 درصد موارد این مشکل قابل رفع است. فقط آهنگ‌ها را لحیم کنید و اگر ترمیستور یا رله سوختند، آن‌ها را تعویض کنید. در موارد جدی‌تر، ممکن است لازم باشد کل برد کنترل را تعویض کنید. به دلیل حساسیت بالا این کار باید توسط تکنسین‌های تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران انجام شود.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی

گاهی اوقات راه حل رفع خطای IE در ماشین ظرفشویی ال جی این است که به سادگی ماشین ظرفشویی را تمیز کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

درب ماشین ظرفشویی را باز کنید.

ظروف کثیف را از دستگاه خارج کنید.

هر قابلمه و تابه‌ای را که ممکن است بازوی اسپری ماشین ظرفشویی را مسدود کرده باشد بردارید.

مقدار کمی از مواد شوینده ظرفشویی را در بازوی اسپری بریزید.

درب ماشین ظرفشویی را ببندید و یک چرخه کامل شستشو را اجرا کنید.

بررسی کنید که آیا خطای IE برطرف شده است یا خیر.

سفت کردن اتصالات ماشین ظرفشویی

گاهی اوقات به دلیل شل شدن یا خرابی اتصالات و سیم‌های ماشین ظرفشویی، با ارور E1 مواجه می‌شوید. برای رفع این خطا مراحل زیر را دنبال کنید.

 

پانل جلویی ماشین ظرفشویی را بردارید.

سیم‌هایی که ماشین ظرفشویی را به منبع برق وصل می‌کنند را بررسی کنید. اگر شل هستند، آن‌ها را با آچار محکم کنید.

دوشاخه‌ای که به پریز وصل می‌شود را بررسی کنید. همچنین سیم زمین باید به قسمت فلزی دوشاخه و سیم دیگر به سیم سبز رنگ روی دوشاخه متصل شود.

اتصالات بین ماشین ظرفشویی و منبع آب را بررسی کنید. اگر شل هستند، آن‌ها را با آچار محکم کنید.

اتصالات بین ماشین ظرفشویی و فاضلاب را بررسی کنید. اگر شل هستند، آن‌ها را با آچار محکم کنید.

در نهایت، پانل جلویی را دوباره نصب کنید و پیچ‌ها را محکم کنید.

اگر ماشین ظرفشویی ال جی شما پس از انجام تمامی این مراحل همچنان با خطای IE مواجه است، با تعمیرکاران تماس بگیرید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۵۳:۵۲ توسط:شیرزاد موضوع: نظرات (0)