تعمیرات لوازم خانگی شیرزاد تعمیرات لوازم خانگی شیرزاد .

تعمیرات لوازم خانگی شیرزاد

علت خطای آی ای (IE) در ظرفشویی

عیوب مربوط به لوله ورودی آب

همانطور که می‌دانید آب از طریق لوله ورودی آب وارد دستگاه می‌شود. اگر لوله ورودی آب خم شده باشد، آب نمی‌تواند وارد دستگاه شود. بنابراین، باید لوله ورودی را صاف کنید. همچنین گاهی اوقات ممکن است به دلیل وجود زباله در آب یا به دلیل تجمع املاح آب، لوله ورودی آب مسدود شده باشد، در این صورت اگر بتوانید گرفتگی را برطرف کنید و اگر امکان رفع گرفتگی وجود نداشته باشد. لوله ورودی آب را تعویض کنید.

 

مشکلات فشار آب خانه

از دیگر دلایل بروز خطای ie می‌توان به نامناسب بودن فشار آب در خانه اشاره کرد. به عنوان مثال، دستگاه باید در 5 دقیقه اول پس از روشن شدن، پر از آب شود، اما اگر سرعت ورودی آب کم باشد، دستگاه در زمان مشخص شده مقدار مناسب آب دریافت نمی‌کند و سطح آب نیز کاهش می‌یابد. به سطح مشخص شده برسد. و در نتیجه خطا یعنی در ماشین ظرفشویی ال جی نمایش داده می‌شود. در نتیجه باید فشار آب خانه خود را بررسی کنید.

 

عیوب مربوط به شیر برقی

یکی از مهمترین مواردی که می‌تواند از ورود آب جلوگیری کند خرابی شیر برقی یا استاپ آبی است. در واقع شیر برقی آب ورودی به دستگاه را کنترل می‌کند و در صورت آسیب دیدن دریچه ورودی آب هنگام آبگیری باز نمی‌شود و دستگاه آب را خارج نمی‌کند و در نهایت ارور یعنی در ماشین ظرفشویی ال جی نمایش داده می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که در صورت گیرکردن Aqua Stop این ارور نمایش داده می‌شود.

 

خطا‌های مربوط به نشتی میکروسوئیچ

در صورت خرابی میکروسوئیچ نشتی، دستگاه به اشتباه تصور می‌کند که نشتی آب رخ داده است و در نتیجه عملیات استخراج آب را متوقف می‌کند. بنابراین نکته دیگری که باید بررسی شود وضعیت میکروسوئیچ نشتی آب و سنسور نشتی آب در ماشین ظرفشویی است.

 

خرابی سنسور آب

سنسور آب یا سنسور کنتور آب میزان آب ورودی به دستگاه را اندازه‌گیری می‌کند. به دلیل خرابی کنتور آب، دستگاه به اشتباه تصور می‌کند آب وارد دستگاه نمی‌شود و در نتیجه خطای IE را نمایش می‌دهد. در نتیجه نکته دیگری که باید بررسی کنید وضعیت سنسور آب است.

 

خرابی برد الکترونیک

یکی دیگر از مواردی که باعث ارور IE در ماشین ظرفشویی ال جی می‌شود خرابی برد الکترونیک دستگاه است. مثلاً در صورت خرابی شیر برقی در برد، شیر برقی نمی‌تواند به درستی کار کند و در زمان مناسب باز یا بسته می‌شود و در نتیجه زمانی که باید شیر ورودی آب باز شود، این اتفاق نمی‌افتد و آب وارد می‌شود دستگاه کار نمی‌کند و در نهایت این ارور نمایش داده می‌شود.

 

نحوه رفع خطای IE در ماشین ظرفشویی ال جی

برای رفع ارور IE در ماشین ظرفشویی ال جی باید یک بار دستگاه را ریستارت کنید، یعنی دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید و چند دقیقه صبر کنید، در این صورت اگر دستگاه مشکل جزئی داشته باشد، احتمالاً این ارور خواهد بود. ثابت شود. . اما اگر با انجام این ترفند و روشن کردن مجدد دستگاه، دوباره این ارور نمایش داده شد، باید موارد ذکر شده در بالا به ترتیب بررسی شود. توجه داشته باشید که برخی از بررسی‌ها به مهارت‌های فنی بالا و ابزار پیشرفته نیاز دارند، بنابراین دستگاه شما باید توسط تکنسین متخصص در تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی بررسی شود.

خلاصه بحث

در این مطلب در مورد ارور IE در ماشین ظرفشویی ال جی با شما صحبت کردیم و گفتیم که این ارور به معنی عدم تأمین آب در 5 دقیقه اول تخلیه دستگاه است و این خطا زمانی رخ می‌دهد که سطح آب دستگاه کمتر از حد ممکن باشد. همچنین گفتیم در صورت بروز این خطا مواردی مانند لوله ورودی آب، شیر ورودی آب، شیر برقی یا آکواساپ، فشار آب منزل، سنسور کنتور آب، سنسور نشتی و میکروسوئیچ، برد دستگاه و موارد دیگر بررسی شود. در صورت خرابی قطعات مربوطه، قطعات باید تعویض شوند.

منبع: https://lg-dishwasher.ir/%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%b1-ie-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86-%d8%b8%d8%b1%d9%81%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a7%d9%84-%d8%ac%db%8c/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۵۶:۴۵ توسط:شیرزاد موضوع: نظرات (0)